Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  بذر گل ميخك بذر گل ميخك

گل و گیاه ظرافت

گل ميخك

ميخك

دانه‌هاي ميخك را مي‌توان از گل‌هاي ميخك جمع‌آوري كرد و همچنين مي‌توان آن‌ها را از فروشگاه‌هاي محصولات باغباني نيز تهيه كرد. دانه‌هاي گل ميخك را بايد شش تا هشت هفته قبل از آخرين سرما كاشت. دانه گل ميخك را مي‌توان فقط روي خاك قرارداد يا آن را با لايه نازكي از خاك پوشاند. گل ميخك به‌آساني رشد مي‌كند و آفتاب كامل و خاك غني با زهكشي خوب را ترجيح مي‌دهد. گل ميخك در بهار گل مي‌دهد. درصورتي‌كه دانه‌هاي گل ميخك در زمين كاشته شود بايد آن‌ها را در فاصله ۲۵ تا ۳۰ سانتي‌متر كاشت.

در صورت شكل‌گيري بذر گل ميخك مي‌توان از آنان براي تكثير استفاده كرد. بذر گل ميخك را مي‌توان در پاييز و يا در اواخر زمستان در مخلوط خاك‌برگ +كوكوپيت مرطوب و در مكاني گرم كاشت اما بعد از جوانه‌زني خريد بذر گل ميخك بهتر است كه آنان را به مكاني خنك‌تر منتقل كرد زيرا در محيط گرم رشد ضعيفي خواهند داشت. از قلمه چوب نيمه رسيده اين گياه كه در بهار تهيه مي‌شود و يا قلمه چوب سبز كه در تابستان از گياه گرفته مي‌شود مي‌توان جهت تكثير اين گياه استفاده كرد.

اين گياه از هرس پذيري خوبي برخوردار است و مي‌توان با انجام عمل هرس اندازه و تا حدودي شكل آن را كنترل كرد بنا بر همين مسئله گاهي از گياهان ميخك ژاپني به‌عنوان پرچين استفاده مي‌شود البته عمل هرس به شكل منظم به دليل قطع پي‌درپي ساقه‌هاي انتهاي موجب كاهش احتمال شكل‌گيري گل‌ها خواهد شد و اگر گلدهي اين گياه مدنظر است مي‌توان زمان هرس را به بعد از گلدهي موكول كرد. اگر شكل و فرم درختچه‌اي اين گياه مدنظر است مي‌بايست با قطع شاخه‌هاي زيرين مي‌توان بلند شدن شاخه‌هاي اصلي را تحريك كرد.

براي خريد بذر گل ميخك و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/19 ساعت: ۱۹ توسط:zerafatcom2 :